Audi A6 Allroad 4.2 V8 2007
Audi A6 − samochód osobowy klasy premium produkowany pod niemiecką marką Audi od 1994 roku. Od 2018 roku produkowana jest piąta generacja pojazdu.
Pierwsza generacja [edytuj | edytuj kod]
Audi A6 I | |||
Audi A6 I (C4) | |||
Producent | Audi | ||
---|---|---|---|
Projektant | Hartmut Warkuss | ||
Zaprezentowany | Wrzesień 1994 | ||
Okres produkcji | 1994 – 1997 (Niemcy) 1998 – 2003 (Chiny) | ||
Miejsce produkcji | Neckarsulm Monterrey Changchun Dżakarta Tokio | ||
Poprzednik | Audi 100 C4 | ||
Następca | Audi A6 C5 | ||
Dane techniczne | |||
Segment | E | ||
Typy nadwozia | 4-drzwiowy sedan 5-drzwiowe kombi | ||
Skrzynia biegów | 5 i 6-biegowa manualna 4-biegowa automatyczna | ||
Napęd | przedni quattro | ||
Długość | 4796 mm | ||
Szerokość | 1810 mm | ||
Wysokość | 1452 mm kombi: 1479 mm | ||
Rozstaw osi | 2760 mm | ||
Masa własna | 1400 - 1770 kg | ||
Zbiornik paliwa | 80 l | ||
Liczba miejsc | 5 | ||
Bagażnik | 510 l kombi: 390 - 1310 l | ||
Dane dodatkowe | |||
Pokrewne | Audi S4 | ||
Konkurencja | BMW serii 5 Mercedes-Benz klasy E Saab 9-5 | ||
|
Audi A6 I zostało zaprezentowane po raz pierwszy w 1994 roku.
Pierwsza generacja A6 oznaczona kodem fabrycznym C4 nie powstała jako skonstruowany od podstaw nowy model - de facto była ona zmodernizowaną wersją modelu Audi 100 C4. Pojazd zaprezentowano w czerwcu 1994.
Najbardziej zauważalną zmianą w stosunku do Audi 100 C4, oprócz licznych modyfikacji, jest wprowadzenie najmocniejszego w owym czasie w ofercie Audi silnika Diesla – 2.5 TDI. Ta pięciocylindrowa jednostka dostarczała 103 kW (140 KM) mocy.
Dane techniczne [edytuj | edytuj kod]
Wersja | Silnik: | Kod silnika: | Układ zasilania: | Średnica × skok tłoka: | St. sprężania: | Moc maksymalna: | Maks. moment obrotowy | 0-100 km/h: | V-max: |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Silniki benzynowe: | |||||||||
1.8 [1] | R4 1,8 l (1781 cm³), DOHC | ADR | wtrysk Bo Mot | 81,00 mm × 86,40 mm | 10,3:1 | 125 KM (92 kW) przy 5800 obr/min | 168 N•m przy 3500 obr/min | 11,2 s | 200 km/h |
2.0 | R4 2,0 l (1984 cm³), SOHC | AAE | wtrysk | 82,50 mm × 92,80 mm | 10,3:1 | 101 KM (74 kW) przy 5500 obr/min | 157 N•m przy 2750 obr/min | 12,9 s | 182 km/h |
2.0E | R4 2,0 l (1984 cm³), SOHC | ABK | wtrysk | 82,50 mm × 92,80 mm | 10,4:1 | 115 KM (85 kW) przy 5400 obr/min | 168 N•m przy 3200 obr/min | 11,9 s | 190 km/h |
2.0E | R4 2,0 l (1984 cm³), DOHC | ACE | wtrysk | 82,50 mm × 92,80 mm | 10,4:1 | 140 KM (103 kW) przy 5900 obr/min | 185 N•m przy 4500 obr/min | 10,1 s | 204 km/h |
2.3E | R5 2,3 l (2309 cm³), SOHC | AAR | wtrysk | 82,50 mm × 86,40 mm | 10,0:1 | 133 KM (98 kW) przy 5500 obr/min | 186 N•m przy 4000 obr/min | 10 s | 210 km/h |
2.6E [2] | V6 2,6 l (2598 cm³), SOHC | ABC | wtrysk | 81,00 mm × 86,40 mm | 10,0:1 | 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min | 225 N•m przy 3500 obr/min | 9,9 s | 209 km/h |
2.8E [3] | V6 2,8 l (2771 cm³), SOHC | AAH,AEJ,AFC | wtrysk | 82,50 mm × 86,40 mm | 10,0:1 | 174 KM (128 kW) przy 5500 obr/min | 250 N•m przy 3000 obr/min | 9,1 s | 219 km/h |
2.8E | V6 2,8 l (2771 cm³), DOHC | ACK | wtrysk | 82,50 mm × 86,40 mm | 10,0:1 | 193 KM (142 kW) przy 6000 obr/min | 280 N•m przy 3200 obr/min | 8,1 s | 230 km/h |
Silniki wysokoprężne: | |||||||||
1.9 TDI | R4 1,9 l (1896 cm³), SOHC | 1Z,AHU | wtrysk | 79,50 mm × 95,50 mm | 21,0:1 | 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min | 202 N•m przy 1900 obr/min | 13,9 s | 177 km/h |
2.5 TDI | R5 2,5 l (2461 cm³), SOHC | AAT | wtrysk | 81,00 mm × 95,50 mm | 21,0:1 | 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min | 265 N•m przy 1900 obr/min | 11,2 s | 195 km/h |
2.5 TDI | R5 2,5 l (2461 cm³), SOHC | AEL | wtrysk | 81,00 mm × 95,50 mm | 21,0:1 | 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min | 290 N•m przy 1900 obr/min | 9,9 s | 208 km/h |
Druga generacja [edytuj | edytuj kod]
Audi A6 II | |||
Audi A6 II (C5) przed liftingiem | |||
Producent | Audi | ||
---|---|---|---|
Projektant | Peter Schreyer Claus Potthoff Hartmut Warkuss | ||
Zaprezentowany | Geneva Motor Show 1997 | ||
Okres produkcji | 1997 – 2004 (Niemcy) 2003 – 2006 (Chiny) | ||
Miejsce produkcji | Neckarsulm Monterrey Changchun Dżakarta Poznań | ||
Poprzednik | Audi A6 C4 | ||
Następca | Audi A6 C6 | ||
Dane techniczne | |||
Segment | E | ||
Typy nadwozia | 5-drzwiowy sedan 5-drzwiowe kombi | ||
Skrzynia biegów | 5 i 6-biegowa manualna 5-biegowa automatyczna 5-biegowa automatyczna Tiptronic bezstopniowa Multitronic | ||
Napęd | przedni quattro | ||
Długość | 4796 mm | ||
Szerokość | 1810 mm | ||
Wysokość | 1453 mm kombi: 1479 mm | ||
Rozstaw osi | 2760 mm | ||
Masa własna | 1360 - 1750 kg | ||
Zbiornik paliwa | 70 l 82 l | ||
Liczba miejsc | 5 | ||
Test Euro NCAP | |||
Bagażnik | sedan: 551 l sedan Quattro: 434 l kombi: 455 - 1590 l | ||
Dane dodatkowe | |||
Modele bliźniacze | Audi S6 Audi RS6 Audi allroad quattro | ||
Konkurencja | BMW E39 Mercedes-Benz W210 Saab 9-5 Volvo V70 | ||
|
Audi A6 II (C5) po liftingu
Audi A6 II zostało zaprezentowane po raz pierwszy w 1997 roku.
A6 drugiej generacji oznaczone symbolem C5 zostało zaprezentowane w Genewie w 1997 roku[4]. Jest to pierwsza generacja A6 skonstruowana jako ten model od podstaw.
Jeszcze w tym samym roku z taśm produkcyjnych zjechały pierwsze egzemplarze tego modelu. W 1998 roku na rynku pojawiła się wersja Avant. W 1999, wprowadzono sportową wersję S6 oraz wersję Avant z silnikiem ośmiocylindrowym. W roku 2000 koncern zaprezentował wersję Allroad quattro bazującą na modelu Avant[5].
Włoski projekt przebudowy samochodu, przygotowany został przez znane biuro projektowe "Pininfarina" i obejmował nowoczesny design w stylu Fastback. Współczynnik oporu wyniósł 0,28. W drugiej połowie 2001 roku pojazd przeszedł delikatny facelifting[6].
A6 Allroad [edytuj | edytuj kod]
Samochód zadebiutował w 1999 roku. Od zwykłej A6 Allroad wyróżniało pneumatycznie regulowane zawieszenie umożliwiające dopasowanie wysokości auta do terenu, większe koła, opony oraz nielakierowane zderzaki. Do wyboru dostępny były trzy jednostki napędowe: V6 2,5 l TDI, V6 2,7 l bi-turbo oraz V8 4,2 l. Moc przenoszona była na obie osie poprzez 5-biegową skrzynię Tiptronic z DSP (Dynamic Shift Program), lub 6-biegową skrzynię manualną; za dopłatą można je wyposażyć w ręczną skrzynię biegów z praktyczną redukcją typu "Low Range".
Głębokość brodzenia samochodu wynosi 40 cm, zaś Kąt natarcia (wejścia)/zejścia wynosi odpowiednio 27° i 25°.
Dane techniczne [edytuj | edytuj kod]
Wersja | Silnik: | Układ zasilania: | Średnica × skok tłoka: | St. sprężania: | Moc maksymalna: | Maks. moment obrotowy | 0-100 km/h: | V-max: |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Silniki benzynowe: | ||||||||
1.8 | R4 1,8 l (1781 cm³), DOHC | wtrysk Bo Mot | 81,00 mm × 86,40 mm | 10,3:1 | 125 KM (92 kW) przy 5800 obr/min | 168 N•m przy 3500 obr/min | 11,4 s | 203 km/h |
1.8T [7] | R4 1,8 l (1781 cm³), DOHC, turbo | wtrysk Bo Mot | 81,00 mm × 86,40 mm | b/d | 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min | 210 N•m przy 1750-4600 obr/min | 9,5 s | 216 km/h |
1.8T | R4 1,8 l (1781 cm³), DOHC, turbo | wtrysk Bo Mot | 81,00 mm × 86,40 mm | b/d | 180 KM (132 kW) przy 6000 obr/min | 235 N•m przy 2000-4600 obr/min | 8,5 s | 230 km/h |
2.0 [8] | R4 2,0 l (1984 cm³), DOHC | wtrysk Bo Mot | 82,50 mm × 92,80 mm | 10,3:1 | 130 KM (95 kW) przy 5700 obr/min | 195 N•m przy 3300 obr/min | 10,5 s | 205 km/h |
2.4 | V6 2,4 l (2393 cm³), DOHC | wtrysk Bo Mot | 81,00 mm × 77,40 mm | b/d | 160 KM (100 kW) przy 5750 obr/min | 230 N•m przy 3200 obr/min | 10,5 s | 206 km/h |
2.4 [9] | V6 2,4 l (2393 cm³), DOHC | wtrysk Bo Mot | 81,00 mm × 77,40 mm | 10,5:1 | 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min | 230 N•m przy 3200 obr/min | 9,1 s | 222 km/h |
2.4 | V6 2,4 l (2393 cm³), DOHC | wtrysk Bo Mot | 81,00 mm × 77,40 mm | 10,5:1 | 170 KM (125 kW) przy 6000 obr/min | 230 N•m przy 3200 obr/min | 9,3 s | 224 km/h |
2.7T [10] | V6 2,7 l (2671 cm³), DOHC, biturbo | wtrysk Bo Mot | 81,00 mm × 86,40 mm | 9,3:1 | 230 KM (169 kW) przy 5800 obr/min | 310 N•m przy 1700-4600 obr/min | 7,3 s | 245 km/h |
2.7T [11] | V6 2,7 l (2671 cm³), DOHC, biturbo | wtrysk Bo Mot | 81,00 mm × 86,40 mm | 9,3:1 | 250 KM (183 kW) przy 5800 obr/min | 350 N•m przy 1800-4500 obr/min | 6,8 s | 248 km/h |
2.8 [12] | V6 2,8 l (2771 cm³), DOHC | wtrysk Bo Mot | 82,50 mm × 86,40 mm | 10,6:1 | 193 KM (142 kW) przy 6000 obr/min | 280 N•m przy 3200 obr/min | 8,1 s | 236 km/h |
3.0 [13] | V6 3,0 l (2976 cm³), DOHC | wtrysk Bo Mot | 82,50 mm × 92,80 mm | 10,5:1 | 220 KM (162 kW) przy 6300 obr/min | 300 N•m przy 3200 obr/min | 7,5 s | 243 km/h |
4.2 [14] | V8 4,2 l (4172 cm³), DOHC | wtrysk Bo Mot | 84,50 mm × 93,00 mm | 11,0:1 | 300 KM (220 kW) przy 6200 obr/min | 400 N•m przy 3000-4000 obr/min | 6,9 s | 250 km/h |
Silniki wysokoprężne: | ||||||||
1.9 TDI [15] | R4 1,9 l (1896 cm³), SOHC | wtrysk | 79,50 mm × 95,50 mm | 19,5:1 | 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min | 235 N•m przy 1900 obr/min | 12,3 s | 194 km/h |
1.9 TDI | R4 1,9 l (1896 cm³), SOHC | wtrysk | 79,50 mm × 95,50 mm | 19,5:1 | 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min | 285 N•m przy 1900 obr/min | b/d | b/d |
1.9 TDI [16] | R4 1,9 l (1896 cm³), SOHC | wtrysk | 79,50 mm × 95,50 mm | 19,5:1 | 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min | 285 N•m przy 1750-2500 obr/min | 10,5 s | 203 km/h |
1.9 TDI [17] | R4 1,9 l (1896 cm³), SOHC | wtrysk | 79,50 mm × 95,50 mm | 19,5:1 | 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min | 310 N•m przy 1900 obr/min | 10,5 s | 200 km/h |
2.5 TDI [18] | V6 2,5 l (2496 cm³), DOHC | wtrysk | 78,30 mm × 86,40 mm | 19,5:1 | 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min | 310 N•m przy 1500-3200 obr/min | 9,7 | 218 km/h |
2.5 TDI [19] | V6 2,5 l (2496 cm³), DOHC | wtrysk | 78,30 mm × 86,40 mm | 19,5:1 | 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min | 350 N•m przy 1500-3000 obr/min | 9,3 s | 220 km/h |
2.5 TDI [20] | V6 2,5 l (2496 cm³), DOHC | wtrysk | 78,30 mm × 86,40 mm | 18,5:1 | 180 KM (132 kW) przy 4000 obr/min | 370 N•m przy 1500-2500 obr/min | 8,9 s | 223 km/h |
Dane techniczne (A6 Allroad) [edytuj | edytuj kod]
Wersja | Silnik: | Układ zasilania: | Średnica × skok tłoka: | St. sprężania: | Moc maksymalna: | Maks. moment obrotowy | 0-100 km/h: | V-max: |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Silniki benzynowe: | ||||||||
2.7 [21] | V6 2,7 l (2671 cm³), DOHC, bi-turbo | wtrysk Bo Mot | 81,00 mm × 86,40 mm | 9,3:1 | 250 KM (184 kW) przy 5800 obr/min | 350 N•m przy 1800-4500 obr/min | 7,4 s | 236 km/h |
4.2 [22] | V8 4,2 l (4163 cm³), DOHC | wtrysk Bo Mot | 84,50 mm × 92,80 mm | 11,0:1 | 300 KM (221 kW) przy 6200 obr/min | 380 N•m przy 4600 obr/min | 7,2 s | 240 km/h |
Silniki wysokoprężne: | ||||||||
2.5 TDI [23] | V6 2,5 l (2496 cm³), DOHC, turbo | pompa wtryskowa | 78,30 mm × 86,40 mm | 19,5:1 | 180 KM (132 kW) przy 4000 obr/min | 370 N•m przy 2500 obr/min | 9,5 s | 207 km/h |
Trzecia generacja [edytuj | edytuj kod]
Audi A6 III | |||
Audi A6 III (C6) przed liftingiem | |||
Producent | Audi | ||
---|---|---|---|
Projektant | Walter de Silva Satoshi Wada | ||
Zaprezentowany | Paris Motor Show 2004 | ||
Okres produkcji | 2004 – 2011 (Niemcy) 2006 – 2012 (Chiny) | ||
Miejsce produkcji | Neckarsulm Aurangabad Changchun Dżakarta | ||
Poprzednik | Audi A6 C5 | ||
Następca | Audi A6 C7 | ||
Dane techniczne | |||
Segment | E | ||
Typy nadwozia | 4-drzwiowy sedan 5-drzwiowe kombi | ||
Skrzynia biegów | 6-biegowa manualna 6-biegowa automatyczna Tiptronic /bezstopniowy Multitronic | ||
Napęd | przedni quattro | ||
Długość | 4927 mm L: 5035 mm | ||
Szerokość | 1855 mm | ||
Wysokość | 1459 mm kombi: 1463 mm L: 1485 mm | ||
Rozstaw osi | 2843 mm L: 2945 mm | ||
Masa własna | 1500 - 1845 kg | ||
Zbiornik paliwa | 70 l 80 l | ||
Liczba miejsc | 5 | ||
Test Euro NCAP | |||
Bagażnik | 545 l kombi: 560 - 1660 l | ||
Wyposażenie dodatkowe | Climatronic, twardy dysk do Multi Media Interface High 3G | ||
Dane dodatkowe | |||
Modele bliźniacze | Audi S6 Audi RS6 | ||
Konkurencja | BMW serii 5 Mercedes-Benz klasy E Volvo V70 | ||
|
Audi A6 III (C6) po liftingu
Audi A6 III (C6) - tył po liftingu
Audi A6 III zostało zaprezentowane po raz pierwszy jesienią 2004 roku.
A6 trzeciej generacji oznaczony symbolem C6 zostało zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2004 roku. Zaprojektował go Walter de Silva[24]. W 2005 roku nowe Audi A6 wygrało nagrodę Światowego samochodu roku[25].
Pojazd jest ewolucją poprzedniej generacji. Wyposażono go m.in. w system MMI. W 2005 roku wprowadzono do sprzedaży wersję kombi (Avant), a wersję Allroad rok później. W 2006 roku zaprezentowano Audi S6 z dziesięciocylindrowym silnikiem w układzie V. W 2008 roku samochód poddano faceliftingowi. Zmieniono m.in. grill, przednie i tylne reflektory wykonane w technologii LED, dopracowano zawieszenie, elektronikę oraz zmieniono nieco stylistykę. Wprowadzono także nowe silniki benzynowe 2.8 FSI (wersje 190, 210, 220 KM) oraz 3.0 TFSI. W dieslach natomiast 2.0 TDIe (136 KM) oraz 2.0 TDI (170 KM)[26].
Od roku 2005 w Chinach produkowana jest wydłużona wersja A6 C6 o nazwie A6L, przeznaczona wyłącznie na chiński rynek[27].
A6 Allroad [edytuj | edytuj kod]
Druga generacja A6 Allroad została zaprezentowana w 2006 roku. Do wyboru dostępny są cztery jednostki napędowe: V6 2,7 l TDI, V6 3,0 l TDI, V6 3,2 l FSI oraz V8 4,2 l FSI. Moc przenoszona jest na obie osie poprzez 6-biegową skrzynię półautomatyczną Tiptronic lub 6-biegową skrzynię manualną.
Dane techniczne [edytuj | edytuj kod]
Wersja | Silnik: | Układ zasilania: | Średnica × skok tłoka: | St. sprężania: | Moc maksymalna: | Maks. moment obrotowy | 0-100 km/h: | V-max: |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Silniki benzynowe: | ||||||||
2.0 TFSI [28] | R4 2,0 l (1984 cm³), DOHC, turbo | wtrysk FSI | 82,50 mm × 92,80 mm | 10,3:1 | 170 KM (125 kW) przy 4300-6000 obr/min | 280 N•m przy 1800-4200 obr/min | 8,2 s | 228 km/h |
2.4 V6 [29] | V6 2,4 l (2393 cm³), DOHC | wtrysk EFi | 81,00 mm × 77,40 mm | 10,3:1 | 177 KM (130 kW) przy 6000 obr/min | 230 N•m przy 3000-5000 obr/min | 9,2 s | 236 km/h |
2.8 FSI [30] | V6 2,8 l (2773 cm³), DOHC | wtrysk FSI | 84,50 mm × 82,40 mm | 12,0:1 | 190 KM (140 kW) przy 5000-6800 obr/min | 280 N•m przy 3000-4500 obr/min | 8,2 s | 238 km/h |
2.8 FSI [31] | V6 2,8 l (2773 cm³), DOHC | wtrysk FSI | 84,50 mm × 82,40 mm | 12,0:1 | 210 KM (154 kW) przy 5500-6800 obr/min | 280 N•m przy 3000-5000 obr/min | 8,4 s | 237 km/h |
2.8 FSI [32] | V6 2,8 l (2773 cm³), DOHC | wtrysk FSI | 84,50 mm × 82,40 mm | 12,0:1 | 220 KM (162 kW) przy 5750-6800 obr/min | 280 N•m przy 3000-5000 obr/min | 7,3 s | 240 km/h |
3.0 TFSI [33] | V6 3,0 l (2995 cm³), DOHC, kompresor | wtrysk FSI | 84,50 mm × 89,00 mm | 10,3:1 | 290 KM (213 kW) przy 4850-6800 obr/min | 420 N•m przy 2500-4850 obr/min | 5,9 s | 250 km/h |
3.2 FSI [34] | V6 3,1 l (3123 cm³), DOHC | wtrysk FSI | 84,50 mm × 92,80 mm | b/d | 255 KM (188 kW) przy 6800 obr/min | 330 N•m przy 3250 obr/min | 7 s | 250 km/h |
4.2 [35] | V8 4,2 l (4163 cm³), DOHC | wtrysk Bo Mot | 84,50 mm × 92,80 mm | 11,0:1 | 335 KM (246 kW) przy 6600 obr/min | 420 N•m przy 3500 obr/min | 6,1 s | 250 km/h |
4.2 FSI [36] | V8 4,2 l (4163 cm³), DOHC | wtrysk FSI | 84,50 mm × 92,80 mm | 12,5:1 | 350 KM (257 kW) przy 6800 obr/min | 440 N•m przy 3500 obr/min | 5,9 s | 250 km/h |
5.2 FSI | V10 5.2l (5204 cm3) DOHC | wtrysk FSI | 84,50 mm x 92,80 mm | 12,5:1 | 435 KM (320 kW) przy 6800 obr/min | 540 N•m przy 3500 obr/min | 5,2 s | 250 km/h |
Silniki wysokoprężne: | ||||||||
2.0 TDI [37] | R4 2,0 l (1968 cm³), DOHC | wtrysk common rail | 81,00 mm × 95,50 mm | 18,0:1 | 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min | 320 N•m przy 1750-2500 obr/min | 10,3 s | 208 km/h |
2.0 TDI [37] | R4 2,0 l (1968 cm³), DOHC | wtrysk, pompowtryskiwacze | 81,00 mm × 95,50 mm | 18,0:1 | 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min | 320 N•m przy 1750-2500 obr/min | 10,3 s | 208 km/h |
2.0 TDI [38] | R4 2,0 l (1968 cm³), DOHC | wtrysk common rail | 81,00 mm × 95,50 mm | 18,0:1 | 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min | 350 N•m przy 1750-2500 obr/min | 8,9 s | 228 km/h |
2.7 TDI [39] | V6 2,7 l (2698 cm³), DOHC | wtrysk common rail | 83,00 mm × 83,10 mm | 16,8:1 | 180 KM (132 kW) przy 3300-4250 obr/min | 380 N•m przy 1400-3300 obr/min | 8,9 s | 228 km/h |
2.7 TDI [40] | V6 2,7 l (2698 cm³), DOHC | wtrysk common rail | 83,00 mm × 83,10 mm | 16,8:1 | 190 KM (140 kW) przy 3500-4400 obr/min | 400 N•m przy 1400-3500 obr/min | 7,9 s | 232 km/h |
3.0 TDI | V6 3,0 l (2967 cm³), DOHC | wtrysk common rail | 83,00 mm × 91,40 mm | 16,8:1 | 225 KM (165 kW) przy 4000 obr/min | 450 N•m przy 1400-3250 obr/min | 7,3 s | 250 km/h |
3.0 TDI | V6 3,0 l (2967 cm³), DOHC | wtrysk common rail | 83,00 mm × 91,40 mm | 16,8:1 | 233 KM (171 kW) przy 4000-4400 obr/min | 450 N•m przy 1500-3000 obr/min | 6,9 s | 247 km/h |
3.0 TDI [41] | V6 3,0 l (2967 cm³), DOHC | wtrysk common rail | 83,00 mm × 91,40 mm | 16,8:1 | 240 KM (176 kW) przy 4000-4400 obr/min | 500 N•m przy 1500-3000 obr/min | 6,6 s | 250 km/h |
Dane techniczne (A6 Allroad) [edytuj | edytuj kod]
Wersja | Silnik: | Układ zasilania: | Średnica × skok tłoka: | St. sprężania: | Moc maksymalna: | Maks. moment obrotowy | 0-100 km/h: | V-max: |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Silniki benzynowe: | ||||||||
3.2 FSI [42] | V6 3,1 l (3123 cm³), DOHC | wtrysk FSI | 84,50 mm × 92,80 mm | 12,5:1 | 255 KM (188 kW) przy 6500 obr/min | 330 N•m przy 3250 obr/min | 7,2 s | 242 km/h |
4.2 FSI [43] | V8 4,2 l (4163 cm³), DOHC | wtrysk FSI | 84,50 mm × 92,80 mm | 12,5:1 | 350 KM (257 kW) przy 6800 obr/min | 440 N•m przy 3500 obr/min | 6,3 s | 250 km/h |
Silniki wysokoprężne: | ||||||||
2.7 TDI [44] | V6 2,7 l (2698 cm³), DOHC, turbo | common rail | 83,00 mm × 83,10 mm | 17,0:1 | 180 KM (132 kW) przy 3300-4500 obr/min | 380 N•m przy 1400-3300 obr/min | 9,3 s | 215 km/h |
3.0 TDI [45] | V6 3,0 l (2967 cm³), DOHC, turbo | common rail | 83,00 mm × 91,40 mm | 17,0:1 | 233 KM (171 kW) przy 4000 obr/min | 450 N•m przy 1400-3250 obr/min | 7,5 s | 231 km/h |
Czwarta generacja [edytuj | edytuj kod]
Audi A6 IV | |||
Audi A6 IV (C7) przed liftingiem | |||
Producent | Audi | ||
---|---|---|---|
Projektant | Jürgen Löffler | ||
Zaprezentowany | Paris Motor Show 2011 | ||
Okres produkcji | 2011 – 2018 (Niemcy) od 2013 (Ameryka Południowa) | ||
Miejsce produkcji | Neckarsulm Pune Szanghaj | ||
Poprzednik | Audi A6 C6 | ||
Następca | Audi A6 C8 | ||
Dane techniczne | |||
Segment | E | ||
Typy nadwozia | 4-drzwiowy sedan 5-drzwiowe kombi | ||
Silniki | Benzynowe: 2.0 TFSI 180 i 211 KM 2.0 TFSI hybrid 245 KM V6 2.8 FSI 204 KM V6 3.0 TFSI 300 i 310 KM V8 4.0 TFSI 420 KM Wysokoprężne: 2.0 TDI 177 i 190 KM V6 3.0 TDI 204, 245 i 313 KM | ||
Skrzynia biegów | 6-biegowa manualna 7-biegowa automatyczna Stronic 8-biegowa automatyczna Tiptronic bezstopniowa Multitronic (do 2014) | ||
Napęd | przedni quattro | ||
Długość | 4915 mm kombi: 4940 mm | ||
Szerokość | 1874 mm | ||
Wysokość | 1455 mm | ||
Rozstaw osi | 2912 mm | ||
Masa własna | od 1650 kg | ||
Liczba miejsc | 5 | ||
Test Euro NCAP | |||
Bagażnik | sedan: 530 - 995 l sedan Hybrid: 375 - 850 l kombi: 565 - 1680 l | ||
Dane dodatkowe | |||
Modele bliźniacze | Audi S6 Audi RS6 | ||
Konkurencja | BMW serii 5 Mercedes-Benz klasy E Volvo V70 | ||
|
Audi A6 IV (C7) po liftingu
Audi A6 IV został zaprezentowany po raz pierwszy jesienią 2011 roku.
A6 czwartej generacji oznaczone symbolem C7 zostało po raz pierwszy zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2011 roku[46].
Do produkcji w tym samym roku weszły wersje Limousine i Avant. W roku 2012 producent wprowadził wersję A6 allroad quattro bazującą na modelu Avant. W porównaniu z Avantem A6 allroad quattro ma szersze błotniki, większy o 6 cm prześwit a także stalową osłonę podwozia z przodu i z tyłu[47].
Także w roku 2012 na rynku pojawiło się Audi A6 hybrid. Jego moc pochodzi z dwóch źródeł. Spalinowy silnik 2.0 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 40 kW (54 KM). W 2013 zaprezentowano najmocniejszą wersję modelu – RS 6 Avant. Samochód napędzany jest silnikiem V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem, o pojemności 3 993 cm3. Dzięki tak dużej pojemności, jednostka generuje moc 412 kW (560 KM), a stały moment obrotowy 700 Nm jest dostępny w zakresie od 1750 do 5500 obr./min[48].
W październiku 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowano wersję po faceliftingu. Dokonano znaczących modyfikacji rozwiązań technicznych. Zmieniono m.in. atrapę chłodnicy, progi, wloty powietrza, końcówki układu wydechowego, przednie zderzaki oraz reflektory, które opcjonalnie wyposażyć można w reflektory typu LED, a nawet LED Matrix. Przede wszystkim udoskonalono jednostki napędowe, które spełniają normy Euro 6[49]. Najbardziej wydajne silniki benzynowe i wysokoprężne montowane w A6 po face liftingu określa się mianem „ultra". Jednostka 1.8 TFSI ultra w połączeniu z całkowicie nową automatyczną skrzynią biegów S tronic, na 100 km zużywa średnio 5,7 litra paliwa. Natomiast silnik 2.0 TDI ultra o mocy 110 kW (150 KM) charakteryzuje się wyjątkowo niskim spalaniem, rzędu 4,4-4,6 litra paliwa na 100 km[50].
Inżynierowie Audi przy modelu A6 C7 dokonali również znacznego obniżenia masy pojazdu (ok. 50 kg mniej niż w poprzednim modelu). Np. model z silnikiem 1,8 TFS waży tylko 1535 kg. Przełożyło się to na lepsze prowadzenie i większą efektywność jednostek napędowych[51].
A6 Allroad [edytuj | edytuj kod]
Trzecia generacja A6 Allroad została zaprezentowana w marcu 2012 roku na Geneva Motor Show. Do napędu użyto jednostek V6 3.0: benzynowej TFSI oraz wysokprężnej TDI.
Dane techniczne [52] [edytuj | edytuj kod]
2.0 TFSI (napęd hybrydowy) tylko w wersji Limousine | 1.8 TFSI | 2.0 TFSI | 2.8 FSI | 3.0 TFSI | 4.0 TFSI (S6) | 4.0 TFSI (RS6) tylko w wersji Avant | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dostępność dla zamawiających: | od 01/2012 | od 09/2014 | 10/2011–09/2014 | od 09/2014 | 12/2010–09/2014 | 12/2010–04/2012 | 01/2012–09/2014 | od 09/2014 | 04/2012–09/2014 | od 09/2014 | od 02/2013 |
Rodzaj silnika: | Rzędowy, z wtryskiem bezpośrednim | Widlasty, z wtryskiem bezpośrednim | |||||||||
Doładowanie silnika: | Turbosprężarka | — | Kompresor | Sprężarka biturbo | |||||||
Cylindry/Zawory: | 4/16 | 6/24 | 8/32 | ||||||||
Pojemność: | 1984 cm³ | 1798 cm³ | 1984 cm³ | 2773 cm³ | 2995 cm³ | 3993 cm³ | |||||
Moc maksymalna przy liczbie obrotów-1: | 180 kW (245 KM)/ | 140 kW (190 KM)/ 4200–6200 | 132 kW (180 KM)/ 4000–6000 | 185 kW (252 KM)/ 4900–5900 | 150 kW (204 KM)/ 5250–6250 | 220 kW (300 KM)/ 5250–6500 | 228 kW (310 KM)/ 5500–6500 | 245 kW (333 KM)/ 5300–6500 | 309 kW (420 KM)/ 5500–6400 | 331 kW (450 KM)/ 5800–6400 | 412 kW (560 KM)/ 5700–6600 |
Maksymalny moment obrotowy przy liczbie obrotów-1: | 480 Nm/ | 320 Nm/ 1400–4100 | 320 Nm/ 1500–3900 | 370 Nm/ 1600–4700 | 280 Nm/ 3000–5000 | 440 Nm/2900–4500 | 440 Nm/ 2900–5300 | 550 Nm/ 1400–5200 | 550 Nm/ 1400–5700 | 700 Nm/ 1750–5500 | |
Rodzaj napędu, standardowo: | Napęd na przednią oś | Napęd na 4 koła quattro | |||||||||
Opcjonalny rodzaj napędu: | — | Napęd na 4 koła quattro | — | ||||||||
Skrzynia biegów standardowo:: | 8-biegowa tiptronic | manualna, 6-biegowa | 7-biegowa S tronic | manualna, 6-biegowa | 7-biegowa S tronic | 8-biegowa tiptronic | |||||
Opcjonalne skrzynie biegów: | — | 7-biegowa S tronic | multitronic | — | multitronic/ multitronic przy napędzie tylko na przednią oś, 7-biegowy S tronic przy napędzie na cztery koła quattro 7-biegowa S tronic | — | |||||
Masa własna pojazdu: | 1845 kg | 1610–1710 kg | 1615–1705 kg | 1670–1735 kg | 1645–1805 kg | 1815–1865 kg | 1815–1930 kg | 1825–1945 kg | 1970–2025 kg | 1970–2035 kg | 2010–2025 kg |
Maksymalna ładowność: | 550 kg | 580–630 kg | 610–630 kg | 610–650 kg | 610–635 kg | 610–630 kg | 540–630 kg | ||||
Przyspieszenie, 0–100 km/h: | 7,5 s | 7,9–8,2 s | 8,1–8,6 s | 6,7–6,9 s | 7,7–8,3 s | 5,5–5,6 s | 5,5–5,9 s | 5,1–5,8 s | 4,6–4,9 s | 4,4–4,6 s | 3,9 s |
Prędkość maksymalna: | 240 km/h | 225–233 km/h | 218–232 km/h | 250 km/h (ograniczona elektronicznie) | 230–242 km/h | 250 km/h (ograniczona elektronicznie) w wersji RS6 ograniczenie do 280 km/h lub 305 km/h | |||||
Spalanie na 100 km w cyklu mieszanym:: | 6,2 l Super | 5,7–6,2 l Super | 6,4–6,6 l Super | 5,9–6,0 l Super | 7,4–8,0 l Super | 8,2 l Super | 8,2–8,9 l Super | 7,4–8,0 l Super | 9,6–9,7 l Super | 9,2–9,4 l Super | 9,6–9,8 l Super |
Emisja CO2w cyklu mieszanym: | 145 g/km | 133–144 g/km | 149–154 g/km | 137–140 g/km | 172–187 g/km | 190 g/km | 190–206 g/km | 172–185 g/km | 225–226 g/km | 214–219 g/km | 223–229 g/km |
Norma emisji spalin według klasyfikacji UE: | Euro 5 | Euro 6 | Euro 5 | Euro 6 | Euro 5 | Euro 6 | Euro 5 | Euro 6 | Euro 6 do 09/2014 - Euro 5 |
2.0 TDI | 2.0 TDI ultra | 2.0 TDI | 2.0 TDI ultra | 3.0 TDI | 3.0 TDI clean diesel | 3.0 TDI | 3.0 TDI clean diesel | 3.0 TDI | 3.0 TDI clean diesel | 3.0 TDI competition | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dostępność dla zamawiających: | 10/2013–09/2014 | od 09/2014 | 01/2011–02/2014 | od 02/2014 | 12/2010–09/2014 | od 09/2014 | 12/2010–09/2014 | od 09/2014 | 12/2011–09/2014 | od 09/2014 | |||
Typ silnika: | Rzędowy, wtrysk typu Common Rail, filtr cząstek stałych | Widlasty, wtrysk typu Common Rail, filtr cząstek stałych | |||||||||||
Doładowanie: | Turbosprężarka | Sprężarka biturbo | |||||||||||
Cylindry/Zawory: | 4/16 | 6/24 | |||||||||||
Pojemność: | 1968 cm³ | 2967 cm³ | |||||||||||
Moc maksymalna przy liczbie obrotów-1: | 100 kW (136 KM)/ 4200 | 110 kW (150 KM)/ 3000–4200 | 130 kW (177 KM)/ 4200 | 140 kW (190 KM)/ 3800–4200 | 150 kW (204 KM)/ 3250–4500 | 160 kW (218 KM)/ 4000–4750 | 160 kW (218 KM)/ 3250–4500 | 180 kW (245 KM)/ 4000–4500 | 200 kW (272 KM)/ 3500–4250 | 230 kW (313 KM)/ 3900–4500 | 235 kW (320 KM)/ 3900–4600 | 240 kW (326 KM)/ 4000–4500 chwilowo do 255 kW (346 KM) | |
Maksymalny moment obrotowy przy liczbie obrotów-1: | 350 Nm/ 1750–2500 | 350 Nm/ 1500–3000 | 380 Nm/ 1750–2500 | 400 Nm/ 1750–3000 | 400 Nm/ 1250–3500 450 Nm/ 1250–3500 450 Nm/1250–3500 z napędem na cztery koła quattro | 400 Nm/ 1250–3750 | 500 Nm/ 1250–3000 | 580 Nm/ 1750–2500 do 04/2012: 500 Nm/1400–3250 | 580 Nm/ 1500–3250 | 650 Nm/ 1450–2800 | 650 Nm/1400–2800 | ||
Rodzaj napędu, standardowo: | Napęd na przednią oś | Napęd na 4 koła quattro | |||||||||||
Opcjonalny rodzaj napędu: | —2.0 ultra 190 koni, opcję miał quattro | Napęd na 4 koła quattro | — | ||||||||||
Skrzynia biegów, standardowo: | 6-biegowa, manualna | 7-biegowa S tronic | 8-biegowa tiptronic | ||||||||||
Skrzynia biegów, opcjonalnie: | multitronic | 7-biegowa S tronic | multitronic | 7-biegowa S tronic | multitronic/7-biegowa S tronic multitronic z napędem na przednią oś, 7-biegowa S tronic z napędem na cztery koła quattro | — | |||||||
Masa własna pojazdu: | 1650–1725 kg | 1700–1800 kg | 1650–1725 kg | 1700–1800 kg | 1700–1930 kg | 1770–1835 kg | 1840–1965 kg | 1795–1955 kg | 1845–1970 kg | 1865–1985 kg | 1910–2030 kg | 1940–2005 kg | |
Maksymalna ładowność: | 580–630 kg | 580–650 kg | 580–630 kg | 610–630 kg | 610–650 kg | 610–630 kg | 610–650 kg | 610–630 kg | |||||
Przyspieszenie od 0–100 km/h: | 8,9–10,6 s | 9,5–9,9 s | 8,2–9,0 s | 8,2–8,7 s | 7,0–7,9 s | 7,1–7,3 s | 6,6–7,3 s | 6,1–6,7 s | 5,5–6,2 | 5,1–5,6 s | 5,0–5,5 s | 4,9–5,1 s | |
Prędkość maksymalna: | 200–209 km/h | 209–214 km/h | 216–228 km/h | 226–232 km/h | 223–242 km/h | 234–244 km/h | 227–244 km/h | 236–250 km/h | 250 km/h (ograniczona elektronicznie) | ||||
Spalanie na 100 km w cyklu mieszanym: | 4,9–5,1 l ON | 4,2–4,5 l ON | 4,9–5,1 l ON | 4,4–4,6 l ON | 5,1–6,1 l ON | 4,7–4,8 l ON | 5,1–5,6 l ON | 5,9–6,3 l ON | 5,1–5,6 l ON | 6,4–6,7 l ON | 6,0–6,5 l ON | 6,2–6,4 l ON | |
Emisja CO2w cyklu mieszanym: | 129–135 g/km | 109–117 g/km | 129–135 g/km | 113–119 g/km | 133–159 g/km | 122–125 g/km | 133–149 g/km | 156–165 g/km | 133–149 g/km | 169–176 g/km | 159–172 g/km | 164–169 g/km | |
Norma emisji spalin według klasyfikacji UE: | Euro 5 | Euro 6 | Euro 5 | Euro 6 | Euro 5 | Euro 6 | Euro 5 | Euro 6 | Euro 5 | Euro 6 |
Dane techniczne (A6 Allroad) [edytuj | edytuj kod]
Wersja | Silnik: | Układ zasilania: | Średnica × skok tłoka: | St. sprężania: | Moc maksymalna: | Maks. moment obrotowy | 0-100 km/h: | V-max: | Śr. zuż. paliwa: |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Silniki benzynowe: | |||||||||
3.0 TFSI [53] | V6 3,0 l (2995 cm³), DOHC, turbo | wtrysk FSI | 84,50 mm × 89,00 mm | 10,3:1 | 310 KM (228 kW) przy 5500-6500 obr/min | 440 N•m przy 2900-4500 obr/min | 5,9 s | 250 km/h | 8,9 l/100 km |
Silniki wysokoprężne: | |||||||||
3.0 TDI [54] | V6 3,0 l (2967 cm³), DOHC, turbo | common rail | 83,00 mm × 91,40 mm | 16,8:1 | 204 KM (150 kW) przy 3250-4500 obr/min | 450 N•m przy 1250-3000 obr/min | 7,5 s | 223 km/h | 6,1 l/100 km |
3.0 TDI Clean Diesel [55] | V6 3,0 l (2967 cm³), DOHC, turbo | common rail | 83,00 mm × 91,40 mm | 16,8:1 | 245 KM (180 kW) przy 4000-4500 obr/min | 580 N•m przy 1750-2500 obr/min | 6,7 s | 236 km/h | 6,3 l/100 km |
3.0 TDI Clean Diesel | V6 3,0 l (2967 cm³), DOHC, turbo | common rail | 83,00 mm × 91,40 mm | 16,8:1 | 320 KM (235 kW) przy 3900 obr/min | 650 N•m przy 1400-2800 obr/min | 5,5 s | 250 km/h | 6,5 l/100 km |
Piąta generacja [edytuj | edytuj kod]
Audi A6 V | |||
Audi A6 V (C8) | |||
Producent | Audi | ||
---|---|---|---|
Projektant | Parys Cybulski | ||
Zaprezentowany | Geneva Motor Show 2018 | ||
Okres produkcji | od 2018 | ||
Miejsce produkcji | Neckarsulm Aurangabad | ||
Poprzednik | Audi A6 C7 | ||
Dane techniczne | |||
Segment | E | ||
Typy nadwozia | 4-drzwiowy sedan 5-drzwiowe kombi | ||
Skrzynia biegów | 7-biegowa automatyczna S-tronic 8-biegowa automatyczna Tiptronic | ||
Napęd | przedni quattro | ||
Długość | 4939 mm | ||
Szerokość | 1884 mm | ||
Wysokość | 1457 mm | ||
Rozstaw osi | 2924 mm | ||
Liczba miejsc | 5 | ||
Dane dodatkowe | |||
Modele bliźniacze | Audi S6 Audi RS6 | ||
Konkurencja | BMW serii 5 Jaguar XF Lexus ES Mercedes-Benz klasy E Volvo S90 | ||
|
'Audi A6 V zostało zaprezentowane po raz pierwszy w marcu 2018 roku.
A6 piątej generacji otrzymało kod fabryczny C8. Nowe wcielenie jednego, z najpopularniejszych samochodów niemieckiej marki zadebiutowało w marcu 2018 roku jako trzeci model reprezentujący nową estetykę marki po nowych Audi A8 i Audi A7. Podobnie jak poprzednik, samochód przejął deskę rozdzielczą z A7, tym samym wprowadzając do tego modelu nowy cyfrowy kokpit składający się z 3 dużych wyświetlaczy - zastępującego tradycyjne zegary, panel guzików do sterowania radia i panel klimatyzacji. Piąta generacja A6 na tle poprzedników nie wyróżnia się innymi proporcjami, choć samochód wyraźnie urósł - z naciskiem na większy rozstaw osi[56].
W maju 2018 roku przedstawiono drugi wariant nadwozia - wersję kombi, czyli Avant[57].
Dane techniczne [58] [59] [edytuj | edytuj kod]
Wersja | Pojemność [cm³] | Układ cylindrów | Maks. moc | Maks. moment obr. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Prędkość maks. | Napęd |
---|---|---|---|---|---|---|---|
45TFSI | 1984 | R4 | 245KM | 370Nm | 6,8s | 250 km/h | FWD |
45TFSI (od 2020r) | 1984 | R4 | 265KM | 370Nm | 6,7s | 250 km/h | FWD |
45TFSI quattro | 1984 | R4 | 265KM | 370Nm | 6,0s | 250 km/h | AWD |
55TFSI quattro | 2995 | V6 | 340KM | 500Nm | 5,1s | 250 km/h | AWD |
S6 TFSI quattro (niedostępne w Europie) [60] | 2901 | V6 | 444KM | - | - | - | AWD |
RS6 TFSI quattro [61] | 3993 | V8 | 600KM | 800Nm | 3,6s | 250 km/h | AWD |
Wersja | Pojemność [cm³] | Układ cylindrów | Maks. moc | Maks. moment obr. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Prędkość maks. | Napęd |
---|---|---|---|---|---|---|---|
35TDI | 1968 | R4 | 163KM | 370Nm | 9,3s | 224 km/h | FWD |
40TDI | 1968 | R4 | 204KM | 400Nm | 8,1s | 246 km/h | FWD |
40TDI quattro | 1968 | R4 | 204KM | 400Nm | 7,6s | 246 km/h | AWD |
50TDI quattro | 2967 | V6 | 286KM | 620Nm | 5,4s | 250 km/h | AWD |
S6 TDI quattro (dostępny tylko w Europie) [60] | 2967 | V6 | - | - | - | 250 km/h | AWD |
Przypisy [edytuj | edytuj kod]
- ↑ 1995 Audi A6 1.8 technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 1995 Audi A6 2.6 technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 1995 Audi A6 {C4} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ Bartosz Pokrzywiński: Audi A6 C5 [z drugiej ręki]. autokult.pl, 2012-01-18. [dostęp 2014-03-16].
- ↑ Wojciech Frelichowski: Porównanie: Audi Allroad Quattro 2.5 TDI - Volvo V70 XC Cross Country. 2000-10-13. [dostęp 2014-11-28]. [zarchiwizowane z tego adresu (2014-12-15)].
- ↑ Artur Kuśmierzak: Audi A6 C5 [awarie i problemy]. autokult.pl, 2011-02-26. [dostęp 2014-03-16].
- ↑ 1996 Audi A6 1.8T quattro {C5} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2003 Audi A6 2.0 {C5} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 1996 Audi A6 2.4 {C5} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2000 Audi A6 2.7 T quattro {C5} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2003 Audi A6 2.7 T quattro {C5} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 1996 Audi A6 2.8 {C5} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2001 Audi A6 3.0 {C5} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 1999 Audi A6 4.2 quattro Tiptronic {C5} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 1997 Audi A6 1.9 TDi {C5} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2003 Audi A6 1.9 TDi {C5} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2003 Audi A6 1.9 TDi CVT {C5} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 1997 Audi A6 2.5 TDi {C5} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2002 Audi A6 2.5 TDi {C5} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2001 Audi A6 2.5 TDI {C5} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2000 Audi allroad quattro 2.7T technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 13-03-2010].
- ↑ 2002 Audi allroad quattro 4.2 technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 13-03-2010].
- ↑ 2001 Audi allroad quattro 2.5 TDI technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 13-03-2010].
- ↑ 2012-01-07: Audi A6 C6 [awarie i problemy]. autokult.pl. [dostęp 2014-03-16].
- ↑ World Car Awards - 2005 WCA Results (ang.). wcoty.com. [dostęp 2013-09-19].
- ↑ K. Spychalski: Nowe Audi A6 po face liftingu. v10.pl, 2008-08-13. [dostęp 2014-03-16].
- ↑ China Daily: All-new Audi A6L (ang.). 2012-04-09. [dostęp 2014-11-28].
- ↑ 2008 Audi A6 2.0 TFSI technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2005 Audi A6 2.4 Multitronic {C6} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2008 Audi A6 2.8 FSI technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2007 Audi A6 2.8 FSI quattro technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2008 Audi A6 2.8 FSI Multitronic technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2008 Audi A6 3.0 TFSI quattro technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2007 Audi A6 L 3.2 FSI (CN) {C6} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2005 Audi A6 L 4.2 quattro (CN) {C6} technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2008 Audi A6 4.2 FSI quattro technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ a b 2008 Audi A6 2.0 TDI e technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2008 Audi A6 2.0 TDI technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2007 Audi A6 2.7 TDI quattro technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2008 Audi A6 2.7 TDI technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2008 Audi A6 3.0 TDI quattro technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 30-12-2012].
- ↑ 2006 Audi A6 allroad quattro 3.2 FSI technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 13-03-2010].
- ↑ 2006 Audi A6 allroad quattro 4.2 FSI technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 13-03-2010].
- ↑ 2006 Audi A6 allroad quattro 2.7 TDI technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 13-03-2010].
- ↑ 2006 Audi A6 allroad quattro 3.0 TDI technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 13-03-2010].
- ↑ Audi A6/RS6/S6 C7. autocentrum.pl, 2014-01-31. [dostęp 05-08-2014].
- ↑ Wojciech Frelichowski: Pierwsza jazda: Audi A6 Allroad quattro - zabawa w off road. 2012-07-17. [dostęp 2014-11-28].
- ↑ redakcja.regiomoto: Nowe Audi RS 6 Avant - kombi, które jeździ 300 km/h. 2012-12-05. [dostęp 2014-11-28].
- ↑ A. Ruciński: Audi A6 przeszło face lifting. v10.pl, 2014-09-04. [dostęp 2014-10-22].
- ↑ Auto Motor i Sport: Ultra, czyli oszczędne Audi. 2014-02-05. [dostęp 2014-11-28].
- ↑ Łukasz Szewczyk: Audi RS6 Avant - król Autobahny. 2013-04-21. [dostęp 2014-11-28].
- ↑ Auto Motor und Sport.de: Audi A6 C7 (Typ C7) (niem.). [dostęp 2014-11-24]. [zarchiwizowane z tego adresu (2015-04-26)].
- ↑ 2012 (2012 MY) Audi A6 allroad quattro 3.0 TFSI S-Tronic (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 13-03-2010].
- ↑ 2012 Audi A6 allroad quattro 3.0 TDI technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 13-03-2010].
- ↑ 2012 Audi A6 allroad quattro 3.0 TDI Clean Diesel technical specifications (ang.). W: carfolio.com [on-line]. [dostęp 13-03-2010].
- ↑ Audi A6 55 TFSI quattro – PIERWSZY TEST Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/audi-a6-55-tfsi-quattro-pierwszy-test/ (pol.). [dostęp 2018-08-11].
- ↑ Audi wyceniło A6 Avant. Na razie dostępne tylko z dieslem (pol.). [dostęp 2018-08-11].
- ↑ Audi A6 C8 Sedan • Dane techniczne • AutoCentrum.pl, www.autocentrum.pl [dostęp 2020-11-05] (pol.).
- ↑ Silnik i napęd > A6 Limousine > A6 > Audi Polska | Przewaga dzięki technice, www.audi.pl [dostęp 2020-11-05] (pol.).
- ↑ a b Sebastian S. Szczepanski Sebastian S. , Diesel dla Europy, benzyna dla USA. Debiutują nowe Audi S6 i S7, autoGALERIA [dostęp 2020-11-05] (pol.).
- ↑ Audi A6 C8 RS6 Avant 4.0 TFSI 600KM 441kW od 2019 • Dane techniczne • AutoCentrum.pl, www.autocentrum.pl [dostęp 2020-11-05] (pol.).
Bibliografia [edytuj | edytuj kod]
- Silniki Audi
Linki zewnętrzne [edytuj | edytuj kod]
- Polski Klub Audi A6
- p
- d
- e
Source: https://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A6
0 komentar:
Posting Komentar